Flappie


Plaats reactie
alma
Site Admin
Berichten: 63
Lid geworden op: 10-04-2018 12:59

Flappie

Bericht door alma » 12-04-2018 10:44

:cool:

Flappie
10 december 2013


Door Henk Steur

Hallo allemaal, ik ben Flappie. Nu zullen jullie zeggen: “Wie is Flappie?” Misschien kennen jullie mij wel, ik ben de Flappie, het konijn dat ooit eens is verzorgd door de kleine Youpie - Youpie van ’t Hek! Later heeft hij over mij nog eens een – best wel treurig – liedje geschreven dat hij in een van zijn shows heeft gezongen.

Ik ben natuurlijk niet Flappie zelf maar een deeltje van het eenheidsbewustzijn van konijnen en ik doe mijzelf nu voor als Flappie. Youpie was gek op mij en dat gevoel was wederzijds. Hij, de kleine Youpie had een jaar lang met veel liefde voor mij gezorgd maar vlak voor Kerstmis mocht Youpie een tijdje niet in de schuur komen waarin Flappie’s konijnenhok stond.

De volgende ochtend kwam Youpie in de schuur en zag dat het konijnenhok leeg was. Waar was Flappie? Huilend ging hij naar moeder toe maar ook die wist niet waar Flappie was.

Jullie begrijpen het al, nietwaar? Ik als konijn had bij Youpie’s vader geen poot om op te staan en ik diende, zonder dat Youpie dat wist, als onderdeel van het kerstdiner.

Nu zouden jullie kunnen zeggen: “Maar dieren zijn er toch voor om opgegeten te worden?” Daarop zeg ik dat jullie gelijk hebben, maar misschien toch ook niet helemaal gelijk. Het dierenrijk heeft aan ons aller Moeder Gaia beloofd om de mensheid te ondersteunen, misschien wel te dienen, en op dat onderdeel hebben jullie gelijk. Maar wat ik jullie zou willen vragen is: eten jullie ons vlees met bewustzijn? Denken jullie er wel eens over na wat dit voor een dier betekent? Zijn jullie je ervan bewust dat als je een dier opeet, het bewustzijn van dat betreffende dier bij jullie binnenkomt en dat jullie daarvoor dan ook een bepaalde verantwoordelijkheid dragen? Weten jullie dat de angsttrillingen van het dier met het vlees meekomen? Heeft het stukje vlees dat jullie op je bord hebben liggen wel een “dierwaardig” leven gehad? Wij hebben ook bewustzijn, weet je!

Daar komt nog bij dat het stoppen van dieren in megastallen ook een reden kan zijn voor de uitbraak van allerlei ziekten als BSE, Q-ziekte, Vogelpest, Mond- en klauwzeer enz.

Misschien weten jullie wat de oude Indianen in Amerika deden voordat zij een dier doodden. Zij namen contact op met de geest van het dier en verontschuldigden zich voor het feit dat zij het vlees nodig hadden om te overleven. Het was een soort van samenwerking tussen bijvoorbeeld de bizons en de mensen. De bizons kwamen ook elk najaar weer terug op de jachtvelden van de Indianen zodat die vlees konden inslaan voor de komende .

Wat wij, en ik spreek nu even namens alle dieren, aan jullie zouden willen vragen is: Zouden jullie er eens over willen nadenken of jullie wel vlees willen eten en als jullie dan een lekker stukje vlees op je bord hebben liggen denk er dan eens over na of je het bewuste dier zou willen danken voor zijn offer. Jullie zouden ons daar echt een plezier mee doen.

Ik, Flappie, wens jullie gezegende Lichtdagen toe met veel gezelligheid, Liefde een heerlijke, bewuste maaltijd en de allerbeste wensen voor 2014!

Dank je wel voor jullie aandacht!

:cool: :-P

Plaats reactie