Mellen Thomas Bijna-dood ervaring

Plaats reactie
alma
Site Admin
Berichten: 63
Lid geworden op: 10-04-2018 12:59

Mellen Thomas Bijna-dood ervaring

Bericht door alma » 16-04-2018 10:21

:cool:

Mellen Thomas Bijna-dood ervaring

http://www.near-death.com/reincarnation ... edict.html

vertaling winnyd@stralendetoekomst.nl


Afbeelding



Nadat hij leed aan terminale hersenkanker in 1982 stierf Mellen- Thomas Benedict maar bleef daarna wonderbaarlijk leven om er over te vertellen. (www.mellen-thomas.com)




Door Kevin Williams NEAR-DEATH.COM




Terwijl hij geen vitale tekenen van leven had getoond in 90 minuten, had Benedict misschien de meest transcendente NDE (of BDE = Bijna Dood Ervaring) die ooit was gedocumenteerd. Toen hij aan de Andere Kant was, reisde Benedict door diverse rijken van na dit leven en hij kreeg toegang tot de Universele Intelligentie door wie hij toestemming kreeg om een geweldige hoeveelheid spirituele en wetenschappelijke kennis te absorberen inclusief over de aard van reïncarnatie. Benedict’s enthousiaste nieuwsgierigheid tijdens de Bijna Dood Ervaring nam hem mee naar de verre diepten van bestaan – en zelfs daar voorbij – in de energetische leegte van het ‘niets’ (The Void) verder achter de Big Bang.





Hem werd in holografisch detail de evolutie getoond van Moeder Aarde (“Gaia”) en de mensheid en hij beleefde de kosmologie van de verbinding van onze ziel met Gaia. Hem werd kennis gegeven van de rol van de mensheid in het Universum inclusief een prachtige visioen over de toekomst van de mensheid voor de volgende 400 jaren. Deepak Chopra, her-vertelt Benedict’s reis in volle lengte. Dat was in zijn boek “Leven na de Dood: De Burden of Proof”. Hij zegt: “Mellen is een encyclopedie van het leven na de dood.”In de In het zicht van de webmeester van deze site op de webpagina zul je de meest inspirerende BDE ervaringen lezen die ooit eerder werden gedocumenteerd.




Dit is de inhoud:
1.Over Mellen-Thomas Benedict
2.De Weg naar de Dood
3.Het Licht van God
4.De Rivier van Leven
5.De Leegte
6.Het Licht van Liefde
7.Zijn terugkeer naar de Aarde
8.De Lessen die hij leerde
9.Wat is de Hemel?

1. Over Mellen-Thomas Benedict




Mellen-Thomas Benedict BDE kreeg resultaat bij misschien de grootste fundamentele transformatie van welke bijna-dood-ervaring ook die ooit werd gedocumenteerd. Wonderlijk keerde Benedict terug naar zijn lichaam met een totale remissie(afname) van de ziekte. De gevorderde wetenschappelijke kennis die hij mee terugbracht na zijn BDE voerde hem naar talloze ontdekkingen en ontdekkingen met Amerikaanse, vreemde of buitenlandse patenten (zie www.lichthealthresearch.com) Sedert zijn BDE heeft Benedict zijn directe toegang gehandhaafd tot de Universele Intelligentie en keert hij door zijn eigen wil terug naar het licht. Dit stelde hem in staat om een brug te zijn tussen wetenschap en spirit en staat hem toe nieuwe technologieën te ontwikkelen voor gezondheid en welzijn.




Benedict ontdekte dat levende cellen heel snel kunnen antwoorden op licht stimulatie wat resulteerde in, tussen andere dingen in, high speed healing. BDE expert Dr. Kenneth Ring zegt van Benedict: “Mellen-Thomas heeft het grote plaatje(Big Picture). Zijn verhaal is een van de meest opmerkelijke die ik tegenkwam bij het uitgebreide onderzoek van bijna-dood ervaringen. Het komt zelden voor dat iemand die is gestorven en die terugkeerde zo uitgebreid in de toekomst kon kijken wat Mellen heeft gedaan. Zijn visie van de toekomst is er een van hoop. Hij heeft deelgenomen aan studies van een grote universiteit waar hij bijdroeg aan het begrijpen van de structuur van genen en chromosomen die gecodeerd zijn voor een genetische ziekte, terwijl onderzoekers nadachten over hoe ze toegang konden krijgen tot deze informatie.”- Dr.Kenneth Ring.




Dr. Janice Holden van de International Association of Near Death Studies (IANDS) zegt van Benedict:




“Mellen-Thomas was, onder hypnose, in staat om accurate informatie te geven over en tekende het genetische maaksel van een zeldzame neuromuscolar disease. Ik was hier verbaasd over. Het is niet iets waarmee men kan bedriegen.”- Janice Holden.

Benedict is nauw betrokken geweest bij het onderzoeksgebied van de Quantum Biology – de kwantum relatie tussen Licht en leven. Benedict heeft ontdekt hoe levende cellen zeer snel kunnen antwoorden op licht stimulatie die, onder andere, kunnen resulteren in hoge snelheid genezing. Zijn onderzoek verzorgt dramatische nieuwe perspectieven over hoe biologische stelsels werken. Hij is ook een technologie en product raadgever en een populaire spreker over onderwerpen van langleven, energie medicijnen en fototherapie.

Tijdens zijn BDE werd Benedict de namen gegeven van diverse mensen wier ontdekkingen op een dag gezien zouden worden als op een lijn met die van Newton of Einstein. Een van de namen die hem werden gegeven, was “Cleve Backster”. Nadat Benedict zijn BDE had gehad, spoorde Benedict hem op. Cleve Backster, zie www.primaryperception.com wordt het meest gekend om zijn experimenten met biocommunicatie in planten en dieren cellen terwijl hij een polygraaf machine gebruikte in de 60er jaren die voerde naar de theorie van “primary perception.”Cleve Backster’s studie werd gedeeltelijk herhaald in 1973 door Dr. Harold Puthoff en Russel Targ van de CIA remote viewing “Stargate Project” befaamdheid op de Stanford Research Institute. Puthoff en Targ wendden aan en verkregen een onderzoekstoestemming om plantengevoeligheid diepgaand te onderzoeken op het “Backster Effect”.


Het product stapelde zich op in een laatste rapport dat heette: “Organic Biofeld Sensor” door H.E.Puthoff en R.Fontes.




Benedict zegt dat Cleve Backster in ongeveer 200 jaren gezien zal worden als een soort “heilige” voor de op Gaia-gebaseerde spiritualiteit die de gemeenschap in die tijd dan zal beheersen.

Cleve Backster’s werk is noch esoterisch noch spiritueel, maar wetenschappelijk. Zijn boek heet “Primary Perception”: Biocommunicatie met Planten, Levend Voedsel en Menselijke Cellen” en zijn oorspronkelijke werk wordt beschreven in het boek: “Het Geheime Leven van Planten” Zie ook Cleve Backster’s Wikipedia pagina.

Benedict’s BDE wordt hier herdrukt met toestemming van zijn vrienden Dr. Lee Worth Bailey en Jenny Yates. Hun uitstekende boek dat heet: De Bijna Dood Ervaring: Een Reader die gepubliceerd werd door Routledge, New York, in 1966 wordt zeer aangeraden door de webmaster.Een deel van zijn bijna dood ervaring verschijnt ook in P.H Atwater’s boek: Beyond the Light. Atwater is degene die Benedict introduceerde in de Bijna Dood gemeenschap.


Wat betreft de geldigheid van Benedict’s getuigenis heeft Atwater dit te zeggen:

“Ik kan verklaren dat dit geval echt is en zijn claimen over de hersen tumor en de condities van zijn dood waarachtig zijn. Ik heb zijn moeder ontmoet en zijn stief-vader, die in hun beider thuis waren en heb zijn leven sedertdien gevolgd – zijn worstelingen en zijn bereikingen – toen hij een manier zocht te vinden om zijn ervaring in zijn dagelijkse leven toen hij nog steeds de missie die hij eerder voelde, wilde vervullen”- P.M.H. Atwater.

Afbeelding

2. De Weg naar de Dood






In 1982 stierf ik aan terminale kanker. De conditie die ik had was niet te opereren, en elk soort chemotherapie die ze konden geven zou me meer vegetatief hebben gemaakt. Mij werd zes tot acht maanden geven om nog te leven. Ik was een informatie freak in de 70tiger jaren en ik was enorm neerslachtig over de nucleaire crisis, de ecologie crisis en zovoorts. Dus, daar ik geen spirituele basis had, begon ik te geloven dat de natuur een fout had gemaakt, en dat wij mensen waarschijnlijk een kankerachtig organisme waren op de planeet. Ik zag geen manier waarop we uit al die problemen konden komen die we geschapen hadden voor ons en de planeet. Ik zag alle mensen als een kanker en dat is wat ik kreeg. Dat doodde me. Wees voorzichtig wat je kijk op de wereld is. Die kan op je terug slaan, specifiek als het een negatieve wereld kijk is. Ik had een ernstige negatieve kijk. Dat leidde me naar mijn dood. Ik probeerde allerlei soorten alternatieve healing methodes, maar niets hielp.




Dus bepaald ik dat het gewoon juist was tussen mij en God. Ik had nooit eerder God onder ogen gezien, of zelfs met God omgegaan. Ik zat niet in een of andere spiritualiteit in die tijd, maar ik begon de reis om te leren over spiritualiteit en alternatieve healing.. Ik begon alle leesvoer te lezen en bond me aan het onderwerp vast, omdat ik aan de andere kant niet verrast wilde worden. Dus begon ik over diverse religies te lezen en over filosofieën. Ze waren allemaal heel interessant en gaven me hoop dat er iets was aan de andere kant.














Aan de andere kant, als een (zzp-er)me zelf voorzienend gebrandschilderde ramen kunstenaar, had ik geen medische verzekering. Dus mijn restant geld ging weg door al die proeven. Toen kreeg ik het medische beroep zonder enig soort verzekering onder ogen. Ik wilde mijn gezin niet financiëel laten wegzakken dus bepaalde ik om dit zelf onder handen te nemen. Er was geen constante pijn, maar er waren ‘black-outs’. Het ging zo ver dat ik niet meer durfde te rijden en ik eindigde in de zorg (hospice care) Ik had mijn eigen hospice verzorgster. Ik werd zeer gezegend door deze engel die met me door dat laatste deel heen ging. Dat duurde ongeveer 18 maanden. Ik wilde niet veel drugs gebruiken, omdat ik zo bewust mogelijk wilde blijven. Toen beleefde ik zoveel pijn dat ik niets anders dan pijn had in mijn bewustzijn, gelukkig alleen maar voor een paar dagen in die tijd.




Ik herinner me dat ik op een morgen wakker werd thuis, om ongeveer 4:30 uur en ik wist gewoon dat dit het was. Dit was de dag waarop ik zou gaan sterven. Dus ik riep een paar vrienden op en zei hen good bye/tot ziens. Ik wekte mijn hospice verzorgster en vertelde dat aan haar. Ik had een privé overeenkomsst met haar dat ze mijn dode lichaam voor zes uren zou alleen laten, omdat ik gelezen had dat er allerlei soorten interessante dingen gebeuren als je sterft. Ik ging weer slapen. Het volgende dat ik me herinner is het begin van een typische bijna-dood ervaring. Plotseling was ik me volledig bewust en ik ging rechtop staan, maar mijn lichaam bleef in het bed. Er was die duisternis om me heen.




Het uit mijn lichaam zijn was zelfs meer levend dan een gewone ervaring. Het was zo levendig dat ik elke kamer in het huis kon zien, ik kon de top van het huis zien, ik kon rondom het huis zien, ik kon onder het huis zien.




3. Het Licht van God

Afbeelding

Er was dat licht dat scheen. Ik wendde me tot het licht. Het licht leek heel erg op wat veel mensen hebben beschreven in hun bijna-dood ervaringen. Het was zo prachtig. Het is tastbaar; je kunt het voelen. Het is verlokkend: je wilt er naar toe gaan, alsof je naar je ideale moeder’s of vader’s omarming wilt gaan. Toen ik naar het licht ging, wist ik intuïtief dat als ik naar het licht ging, ik dood zou zijn.






Toen ik naar het licht ging zei ik: “Please. Wacht even, houd hier even op. Ik wil hierover nadenken; Ik wil met je praten voordat ik ga.”




Tot mijn verrassing hield op dat moment de gehele ervaring op. Je bent inderdaad in controle van je bijna-dood ervaring. Je zit niet in een roller coaster /kustvaarder. Dus mijn vraag werd geëerd en ik had wat conversaties met het licht. Het licht bleef in verschillende kleuren veranderen, zoals Jezus, Boeddha, Krishna, in mandala’s, archetypische beelden en tekenen.




Ik vroeg het licht: “Wat gebeurt hier? Alsjeblieft licht, verduidelijk jezelf voor me. Ik wil echt de werkelijkheid weten van de situatie.”




Ik kan niet de exacte woorden herhalen, omdat het een soort van telepathie was. Het licht antwoordde. De informatie die naar me overgebracht werd was dat wat je gelooft het soort feedback vormt die je krijgt voor het licht. Als je een Boeddhist of Katholiek of Fundamentalist was krijgt je feedback een lading van je eigen spul. Je hebt de kans om er naar te kijken en te onderzoeken maar de meeste mensen doen dat niet.




Zoals het licht aan me onthulde, werd ik me gewaar dat wat ik echt aan het zien was, de matrix was van ons Hoger Zelf. Het enige dat ik jullie kan vertellen is dat deze in een matrix veranderde, een mandala van menselijke zielen, en wat ik zag was dàt wat we ons Hoger Zelf noemen, in ieder van ons, een matrix is. Het is ook een kanaal naar de Bron; ieder van ons komt direct, als een directe ervaring uit de Bron. We hebben allen een Hoger Zelf, of een Overziel deel van ons wezen. Die onthulde zich aan me in zijn meest ware vorm. De enige manier waarop ik dit kan beschrijven is dat het wezen van het Hoger Zelf meer lijkt op een kanaal/geleibuis. Die zag er niet zo uit, maar het is een directe verbinding met de Bron die ieder van ons heeft. We zijn dus direct verbonden met de Bron.




Dus het licht toonde me de matrix van het Hoger Zelf. En het werd heel duidelijk voor me dat alle Hogere Zelven verbonden zijn als één wezen, alle mensen zijn verbonden als een wezen, we zijn eigenlijk allemaal hetzelfde wezen, andere aspecten van hetzelfde wezen. Dat werd niet toegewezen aan een specifieke godsdienst. Dus dat is wat er naar me werd terug gevoerd. En ik zag die mandala van menselijke zielen. Het was het meest mooie iets dat ik ooit had gezien. Ik ging er gewoon in en dat was gewoon overweldigend. Het was net als alle liefde die je ooit wilde, en het was het soort liefde dat heelt, healt, regenereert.




Nadat ik het licht had gevraagd om door te gaan met uitleggen, begreep ik wat de Hoger Zelf matrix is. We hebben een rooster om de planeet heen waarmee alle Hogere Zelven verbonden zijn. Dit is net als een groot gezelschap, een volgend subtiel niveau van energie om ons heen., het spirit niveau, kun je zeggen.




Toen, na een aantal minuten, vroeg ik naar meer verduidelijking. Ik wilde echt weten waar het universum voor is/over gaat, en ik was klaar om te gaan in die tijd.




Ik zei: “Ik ben klaar, neem me mee.”




4. De Rivier van Leven






Toen keerde het licht zich in het meest prachtige dat ik ooit heb gezien: een mandala van menselijke zielen op de planeet.

Nu, ik kwam hier toe met mijn negatieve kijk van wat er op de planeet gebeurde. Dus ik vroeg het licht om door te gaan met verduidelijken., ik zag in dit prachtige mandala hoe mooi we allen zijn in onze essentie, onze kern. We zijn de meest prachtige creaties. De menselijke ziel, de menselijke matrix die we allemaal samen maken is absoluut fantastisch, elegant, exotisch, alles. Ik kan gewoon niet genoeg zeggen hoe dit mijn mening veranderde van menselijke wezens, op dat ogenblik.

Afbeelding

Ik zei: “Oh, God, ik wist niet hoe mooi we zijn.”

Op welk niveau ook, hoog of laag, in welke vorm je ook bent, ben je de meest prachtige creatie, die je bent.

Ik was verbijsterd te ontdekken dat er geen kwaad zat in elke ziel.

Ik zei: “Hoe kan dit nou zijn?”




Het antwoord was dat er geen ziel inherent was aan kwaad. De vreselijke dingen die aan mensen gebeurden laten hem misschien kwade dingen doen, maar hun zielen waren niet kwaad. Wat alle mensen zoeken, en wat hen ondersteunt, is liefde, vertelde het licht me. Wat mensen verstoort is een gebrek aan liefde.




De onthullingen die vanuit het licht kwamen schenen maar door en door te gaan en toen vroeg ik het licht: “Betekent dit dat de mensheid wordt gered?”

Toen, als een krachtige trompetstoot met een douche van spiralende lichten, sprak het Grote Licht en zei:




“Denk hieraan en vergeet het nooit: jullie redden, verlossen en healen jullie zelf. Jullie hebben dat altijd gedaan. Jullie werden geschapen met de kracht om dat te doen vóór het begin van de wereld uit.”




Op dat ogenblik realiseerde ik me nog meer. Ik realiseerde me dat WE REEDS GERED ZIJN, en dat wij onszelf redden omdat we ontworpen waren om onszelf te corrigeren zoals de rest van God’s universum. Dit is waarover ‘de tweede komst’ gaat.




Ik dankte het licht van God met mijn hele hart. Het beste waar ik aan kon denken waren deze eenvoudige woorden van totale waardering: “Oh lieve God, lief universum, lief Grote Zelf, ik houd van mijn leven.”




Het licht scheen mij nog intenser in te ademen. Het was alsof het licht me totaal absorbeerde. Het liefdeslicht is, tot op vandaag, onbeschrijfelijk.
Ik ging een ander rijk binnen, intenser dan het vorige, en ik werd me bewust van iets meer, veel meer. Het was een enorme stroom van licht, groot en vol, diep in het hart van het leven. Ik vroeg wat dit was.




Het licht antwoordde:

“Dit is de RIVIER VAN LEVEN. Drink van dit manna water tot je hart tevreden is.” Dus dat deed ik. Ik nam een grote slok en toen nog een. Om van het leven zelf te drinken! Ik zat in verrukking.




Toen zei het licht:

“Je hebt een wens.”

Afbeelding

Het licht wist alles van me, alles uit het verleden, het heden en de toekomst.

“Ja!” fluisterde ik.
Ik vroeg om de rest van het universum te zien; verder dan ons zonnestelsel, verder dan alle menselijke illusie.

Het licht vertelde me toen dat ik met de Stroom mee kon gaan Dat deed ik en ik werd gedragen door het licht aan het eind van de tunnel. Ik voelde en hoorde een serie van hele zachte sonische ‘boems’. Wat een vaart!




Plotseling scheen ik weg te gaan als een raket, weg van de planeet op deze stroom van licht. Ik zag de Aarde wegvliegen. Het zonnestelsel in al zijn pracht, suizde dichterbij en verdween. Sneller dan met lichtsnelheid vloog ik door het centrum van de galaxy en ik absorbeerde meer kennis terwijl ik ging. Ik leerde dat deze galaxy en het gehele universum, uitbarst in vele verschillende variëteiten van LEVEN. Ik zag vele werelden. Het goede nieuws is dat we niet alleen zijn in dit universum!




Terwijl ik reed op deze stroom van bewustzijn door het centrum van de galaxy, breidde de stroom zich uit in ontzagwekkende fractale golven van energie. De super clusters van galaxies met al hun antieke wijsheid vloog dichterbij. Eerste dacht ik dat ik ergens naar toe ging; eigenlijk reizend. Maar toen realiseerde ik me dat, terwijl de stroom zich uitbreidde, mijn eigen bewustzijn zich ook uitbreidde om alles in me op te nemen in het universum! De hele schepping ging door me heen. Het was een niet voorstelbare wereld! Ik was echt een wonder kind; een baby in Wonderland!




Het scheen alsof alle scheppingen in het universum naar me toe zweefden en in een spat licht verdwenen. Bijna onmiddellijk verscheen er een tweede licht. Die kwam van alle kanten, en was zo anders; een licht dat uit meer dan elke frequentie in het universum was samengesteld.




5. De Leegte

Ik voelde en hoorde weer diverse fluwelen sonische boems. Mijn bewustzijn of wezen werd uitgebreid om te interfacen met het gehele holografische universum en meer.

Afbeelding

Toen ik in het tweede licht ging, kwam het bij me opdat ik net de waarheid had overstegen. Dit zijn de beste woorden die ik er voor heb, maar ik wil dat proberen uit te leggen. Toen ik voorbij ging en in het weede licht ging, breidde ik me verder naar het eerste licht uit. Ik vond mezelf in een diepe stilte, meer dan stilte. Ik kon zien of waarnemen, VOOR ALTIJD, verder dan de oneindigheid. Ik was in de leegte. Ik was in de vóór-creatie, voor de Big Bang. Ik was het begin van de tijd over gestoken – het eerste woord – de eerste vibratie. Ik zat in het oog van creatie. Ik voelde me alsof ik het gezicht van God aanraakte. Het was geen godsdienstig gevoel. Ik was gewoon een met het absolute leven en bewustzijn.




Toen ik zei dat ik voor altijd kon zien of waarnemen, bedoel ik dat ik de hele creatie kon ervaren die zichzelf genereerde. Dat was zonder begin en zonder einde. Dat is een bewustzijn veranderende gedachte, nietwaar? Wetenschappers nemen de Big Bang waar als een enkel gebeuren die het universum creëerde. Ik zag dat de Big Bang alleen een van een oneindig aantal Big Bangs is die een oneindig aantal Big Bangs creëerde van universums eindeloos en tegelijkertijd. Het enige beeld dat dicht genoeg bij komt in menselijke termen zou zijn welke geschapen zouden worden door supercomputers die fractal geometrie vergelijkingen gebruiken.




De ouden wisten hiervan. Zij zeiden dat de Godheid periodiek nieuwe universums creëerde door uit te ademen en weer andere universums on-creëerde door ze in te ademen. Deze epochen werden yuga’s genoemd. Moderne wetenschap noemde deze de Big Bang. Ik was in absoluut, zuiver bewustzijn. Ik kon alle Big Bangs of yuga’s zien of waarnemen en die zichzelf schiepen en ont-schiepen. Ik ging onmiddelllijk tegelijkertijd in allen. Ik zag dat elk klein stukje van de schepping de macht heeft om te creëren. Het is heel moeilijk om dit uit te leggen. Ik ben er nog steeds sprakeloos van.




Het kostte me jaren later nadat ik terugkeerde, om woorden op te nemen voor de leegte ervaring. Ik kan jullie dit nu vertellen: de leegte is minder dan niets, maar meer dan alles dat is! De leegte is absoluut nul; chaos die alle mogelijkheden vormt. Het is absoluut bewustzijn; veel meer dan zelfs universele intelligentie.




Waar is de leegte? Ik weet het. De leegte is in en buiten alles. Jij, nu zelfs terwijl je leeft, bent altijd, tegelijkertijd in en buiten de leegte. Je hoeft niet ergens naar toe te gaan of te sterven om er te komen. De leegte is het vacuüm of niets tussen alle stoffelijke manifestaties in. Het is de RUIMTE tussen atomen en hun samenstellingen. De moderne wetenschap is begonnen om deze ruimte tussen alles te bestuderen. Ze noemen dit het zero-punt. Als ze proberen om dit te bemeten, gaan hun instrumenten van de schaal af, of naar oneindigheid, ze slaan op hol zogezegd. Ze hebben geen manier, tot nu toe, om de oneindigheid accuraat te bemeten. Er zit meer van de zero ruimte in je eigen lichaam en het universum dan iets anders!




Wat mystici de leegte noemen is geen leegte. Die is zo vol met energie, een ander soort energie die alles heeft geschapen wat we zijn. Alles sedert de Big Bang is vibratie, vanaf het eerste woord, die de eerste vibratie is. Het Bijbelse “Ik Ben”zet echt een vraagteken na het “Ik Ben? Wat ben ik?”




Dus de schepping is God die God’s Zelf onderzoekt via elke voorstelbare wijze, in en doorgaande, een oneindig onderzoek door ieder van ons. Via elke haar op je hoofd, via elk blad vvan elke boom, door elke atoom, God onderzoekt God’Zelf, de grote “Ik Ben”. Ik begon te zien dat alles dat is, het Zelf is, letterlijk jouw Zelf, mijn Zelf. Alles is het grote Zelf. Daarom is het waarom God het weet zelfs als er een blad valt. Dat is mogelijk want waar je ook bent, is het centrum van het universum Waar elke atoom is, dat is het centrum van het universum. Daar zit God in, en God in de leegte.




Terwijl ik de leegte onderzocht en alle yuga’s of creaties, was ik totaal buiten de tijd en ruimte zoals wij die kennen. In deze uitgebreide staat ontdekte ik dat schepping over absoluut zuiver bewustzijn gaat, of over God die in de ervaring van leven gaat zoals wij dat kennen. De leegte zelf is verstoken van ervaring. Het is het pré-leven, het vóór-leven, voor de eerste vibratie. De Godheid gaat over meer dan leven en dood. Daarom is er nog meer dan leven en dood om te ervaren in het universum!




Ik was in de leegte en ik was me bewust van alles dat ooit werd geschapen. Het was alsof ik door God’s ogen keek. Ik was God geworden. Plotseling was ik ik niet meer. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik vanuit Gods ogen keek. En plotseling wist ik waarom elke atoom er was, en kon ik alles zien.




Het interessante punt was dat ik in de leegte ging, ik kwam terug met het begrip dat God daar niet is. God is hier. Dat is waarom het allemaal gaat. Dus deze constante zoektocht van het menselijke ras om naar buiten te gaan en om God te vinden… God gaf alles aan ons, alles is hier – daar gaat het om. En wat wij zijn in het nu is God’s onderzoek van God door/via ons. Mensen zijn zo druk met proberen om God te worden dat ze zich moeten realiseren dat we God al zijn en God wordt ons. Dat is waar het echt over gaat.




Toen ik me dit realiseerde was ik klaar met de leegte en wilde terugkeren naar deze schepping, of yuga. Het scheen me het natuurlijke ding om te doen.




Toen ik plotseling terugkeerde ging ik door het tweede licht heen, of door de Big Bang, en hoorde diverse meer fluwelige boems. Ik reed op de stroom van bewustzijn terug naar de hele schepping en wat een tocht was dat! De super clusters van galaxies kwamen door me heen met nog meer inzichten. Ik ging door het centrum van onze galaxy heen, die een zwart gat is. Zwarte gaten zijn de grote processors/verwerkers of recyclers van het universum. Weet je wat aan de andere kant van een zwart gat zit? Wij zijn dat; onze galaxy, die her-verwerkt is uit een ander universum.




In zijn totale energie configuratie ziet de galaxy eruit als een fantastische stad van lichten. Alle energie aan deze kant van de Big Bang is licht. Elk sub-atoom, atoom, ster, planeet, zelfs het bewustzijn zelf is van licht gemaakt en heeft een frequentie en/of een partikel. Licht is levend spul. Alles is gemaakt uit licht, zelfs stenen. Dus is alles levend. Alles is gemaakt uit het licht van God; alles is heel intelligent.




6 Het Licht van Liefde

Afbeelding

Toen ik steeds maar weer met de stroom reed, kon ik uiteindelijk een enorm licht zien komen. Ik wist dat dit het eerste licht was; de Hogere Zelf licht matrix van ons van die fluwelige boems.






Ik zag dat het zonnestelsel waarin wij wonen, ons grotere plaatselijke Lichaam is. Dit is ons plaatselijke/lokale lichaam en wij zijn veel groter dan we ons voorstellen. Ik zag dat het zonnestelsel ons lichaam is. Ik ben deel hiervan en de Aarde is dit grote geschapen wezen dat wij zijn, en we zijn er deel van die weet dat zo is. Maar we zijn er alleen dat deel van. We zijn niet alles, maar we zijn het deel ervan dat weet dat dit zo is.




Ik kon alle energie zien die dit zonnestelsel genereert, en het is een ongelooflijke licht show! Ik kon de Muziek van de Sferen horen. Ons Zonnestelsel, zoals alle hemelse lichamen doen, genereert een unieke matrix van licht, geluid en vibrationele energieën. Ontwikkelde beschavingen uit andere sterrenstelsels kunnen het leven opmerken zoals wij het kennen in het universum door de vibratie of door de energie matrix indruk. Dat is kinder-werk. Het Aardse wonderkind (de menselijke wezens) maken nu een overvloed aan geluid, zoals kinderen die spelen in de achtertuin van het universum.




Ik reed direct op de stroom het centrum van het licht in. Ik voelde me omarmd door het licht omdat het me opnam met zijn ademhaling, gevolgd door een volgende zachte sonische boem.




Ik was in dit grote licht van liefde met de stroom van leven die door me heen stroomde. Ik moet weer zeggen dat het ‘t meest liefdevolle, niet-oordelende licht is. Het is de ideaalste ouder voor dit wonderkind.




“Wat nu?” vroeg ik me af.

Het licht legde me uit dat er geen dood is; we zijn onsterfelijke wezens. We zijn al voor altijd levend geweest! Ik realiseerde me dat we deel zijn van een natuurlijk leef systeem dat zichzelf eindeloos recycelt. Mij werd nooit verteld dat ik terug moest komen. Ik wist gewoon dat ik dat zou. Het was alleen natuurlijk door wat ik had gezien.




Ik weet niet hoe lang ik met het licht was, in menselijke tijd. Maar er kwam een moment waarop ik me realiseerde dat al mijn vragen waren beantwoord en mijn terugkeer was nabij. Toen ik zei dat al mijn vragen waren beantwoord aan de ander kant, bedoel ik gewoon dat te zeggen. Al mijn vragen waren beantwoord. Ieder mens heeft een ander leven en een serie vragen om te onderzoeken. Sommige van onze vragen zijn universeel, maar ieder van ons onderzoekt dat wat we leven noemen op onze eigen unieke manier. En zo doet dat ieder levensvorm, van af de bergen tot aan elk blad op iedere boom.




En dat is zeer belangrijk voor de rest van ons in dit universum. Want het draagt allemaal bij aan het Grote Plaatje, of de volheid van leven. We zijn letterlijk God die God’s Zelf onderzoek in een oneindige Dans van Leven. Jouw uniekheid verhoogt al het leven.




7. Zijn Terugkeer naar de Aarde

Afbeelding

Terwijl ik mijn terugkeer naar de leven cyclus begon, dacht ik er nooit aan, noch was me dat verteld, dat ik naar hetzelfde lichaam zou terugkeren. Dat deed er niet toe. Ik had volledig vertrouwen in het licht en in het levensproces. Terwijl de stroom samensmolt met het grote licht, vroeg ik of ik nooit de onthullingen en gevoelens mocht vergeten die ik geleerd had aan de andere kant.




Er was een “Ja.” Dat voelde als een kus op mijn ziel.




Toen werd ik mee terug genomen door het licht weer in het rijk van trilling. Het hele proces keerde zich om, met nog meer informatie die aan me gegeven werd. Ik kwam thuis terug en ik kreeg lesssen over de mechanieken van reïncarnatie. Mij werden alle antwoorden gegeven op al die kleine vragen die ik had:




“Hoe werkt dit? Hoe werkt dat? “ Ik wist dat ik zou worden gereïncarneerd.




De Aarde is een grote verwerker van energie en individueel bewustzijn ontwikkelt zich daaruit in ieder van ons. Ik dacht van mezelf dat ik een mens was, voor het eerst, en ik was blij om dat te zijn. Van wat ik had gezien zou ik blij zijn om een atoom te zijn in dit universum. Een atoom. Dus om een menselijk deel te zijn van God… dit is de meest fantastische zegening. Het is een zegen meer dan onze wildste achting van wat een zegening kan zijn. Want dat ieder van ons een menselijk deel is van deze ervaring is GEWELDIG en PRACHTIG. Ieder van ons, en het maakt niet uit waar we zitten, dicht geschroefd of niet, is een zegening voor de planeet, precies waar we zitten.




Dus ging ik door het reïncarnatie proces verwachtend om, ergens, een baby te worden. Maar mij was een les gegeven hoe individuele identiteit en bewustzijn evolueren. Dus reïncarneerde ik terug in dit lichaam.




Ik was zo verrast toen ik mijn ogen open deed. Ik weet niet waarom, want ik begreep het, maar het was nog steeds zo’n verrassing om terug in dit lichaam te zijn, terug in mijn kamer, met iemand die me verzorgde en die haar ogen uithuilde (vreselijk huilde). En dat was mijn hospice verzorgster. Ze had anderhalf uur opgegeven en vond me dood. Ze was zeker dat ik dood was; alle tekenen van de dood waren er – ik begon al stijf te worden. We weten niet hoe lang ik dood was, maar we weten dat het anderhalf uur was voordat ik gevonden werd. Ze eerde mijn wens om mijn pas dode lichaam met rust te laten, een paar uren, zo lang als ze kon. We hadden een uitgebreide stethoscoop en veel manieren om de vitale functies van het lichaam te checken om te zien wat er gebeurde. Ze kan bevestigen dat ik echt dood was.




Het was geen bijna-dood ervaring. Ik beleefde de dood zelf minstens anderhalf uur. Ze vond me dood en checkte met de stethoscoop, de bloed druk en hart slag monitor anderhalf uur. Toen ontwaakte ik en zag het licht van buiten. Ik probeerde op te staan maar ik viel uit het bed. Ze hoorde een luid “clunk”, rende naar binnen en vond me op de vloer.




Toen ik herstelde was ik heel verbaasd en ook zeer in ontzag over wat me gebeurd was. Ten eerste was de hele herinnering van de trip, wat ik nu wel heb, er niet. Ik bleef in en uit deze wereld gaan en bleef vragen: ”Leef ik?” Deze wereld leek meer op een droom dan die andere.




In drie dagen voelde ik me weer normaal, helderder, maar anders dan ik me ooit in mijn leven had gevoeld. De herinnering van de reis kwam later terug. Ik kon niets verkeerds zien in elk menselijk wezen dat ik ooit gezien had. Voor die tijd was ik echt veroordelend. Ik dacht dat veel mensen echt verpest waren, in feite dacht ik dat iedereen verpest was, behalve ikzelf. Maar daar werd ik duidelijk in.




Ongeveer drie maanden later zei een vriend dat ik me moest laten testen, dus ik ging naar het ziekenhuis en kreeg scans en zovoort. Ik voelde me echt goed, dus was ik bang om slecht nieuws te krijgen.

Ik herinner me de dokter in de kliniek die naar de vroegere en latere scans keek, en zei: “Nou er is nu niks.”




Ik zei: “Echt? Dat is dan een wonder?”




Hij zei: Nee, die dingen gebeuren, dat worden spontane afnames/verbeteringen/genezingen genoemd.”




Hij handelde helemaal niet beïndrukt. Maar hier was een wonder en ik was wel beïndrukt, zelfs als niemand anders dat was.




8. De Lessen Die Hij Leerde

Afbeelding

Het mysterie van het leven heeft heel weinig te maken met intelligentie. Het universum is helemaal geen intellectueel proces. Het intellect is nuttig, dat is briljant, maar nu is dat alles waarmee we iets verwerken, in plaats van met ons hart en het wijzere deel van onszelf.




Het centrum van de Aarde is die grote omzetter van energie net zoals je dat ziet in plaatjes van ons Aarde’s magnetische veld. Dat is onze cyclus, welke gereïncarneerde zielen terug trekt en er weer doorheen haalt. Een teken dat je een menselijk niveau bereikt is dat je begint een individueel bewustzijn te ontplooien. Dieren hebben een groepsziel en ze reïncarneren in groepszielen. Een hert is heel zeker om voor altijd een hert te zijn. Maar het als mens geboren worden of je nu mismaakt of een genius bent, laat zien dat je op het pad zit om een individueel bewustzijn te ontwikkelen. Dat op zichzelf deel is van het groepsbewustzijn dat de mensheid wordt genoemd.




Ik zag dat rassen persoonlijkheidsclusters zijn. Landen, zoals Frankrijk, Duitsland en China hebben ieder hun eigen persoonlijkheid. Steden hebben persoonlijkheden, hun lokale groepszielen die bepaalde mensen aantrekken. Families hebben groepszielen. Individuele identiteit ontwikkelt zich als takken van een fractal; de groepsziel doet onderzoek in onze individualiteit. De verschillende vragen die ieder van ons heeft zijn heel, heel belangrijk. Dit is hoe de Godheid God’s Zelf onderzoekt – door jou. Dus stel je vragen, doe je onderzoek. Je zult je Zelf ontdekken en je zult God in dat Zelf ontdekken, want het is alleen het Zelf.




Meer dan dat begon ik in te zien dat ieder van ons mensen zielenmaatjes zijn. We zijn deel van dezelfde ziel die fractaalt naar buiten in veel creatieve richtingen, maar nog steeds hetzelfde. Nu ik naar ieder menselijk wezen kijk wat ik zie, dan zie ik een zielenmaat, mijn zielenmaat, de ene waar ik altijd naar gezocht heb. Verder dan dat, de grootste zielenmaat die je ooit zult hebben is jezelf. We zijn ieder mannelijk en vrouwelijk. We beleven dit in de baarmoeder en we beleven dit in de staat van reïncarnatie. Als je zoekt naar de uiteindelijke zielenmaat buiten jezelf, kun je die misschien nooit vinden, die is daar niet. Net als God “daar” niet is. God is hier. Zoek “daar buiten” niet naar God. Zoek hier naar God. Zoek in Jezelf, via je Zelf. Begin de grootste liefdes affaire te hebben die je ooit had… met je Zelf. Je zult alles daardoor liefhebben.

Afbeelding

Ik had een afdaling in wat je de hel kunt noemen, en die was heel verrasssend. Ik zag Satan niet, noch kwaad. Mijn afdaling in de hel was een afdaling in ieder mens z’n persoonlijk menselijke ellende, onwetendheid en duisternis van niet-weten. Het scheen een ellendeige eeuwigheid. Maar elk van de miljoenen zielen om me heen had een klein sterretje licht altijd beschikbaar. Maar niemand scheen er aandacht aan te schenken. Ze werden zó opgegeten door hun eigen verdriet, trauma en ellende. Maar na wat een eeuwigheid scheen, begon ik dat licht op te roepen, als een kind dat een ouder om hulp roept. Toen ging het licht open en vormde een tunnel en kwam recht op me af en isoleerde me van al die vrees en pijn. Dat is wat de hel echt is.




Dus wat we doen is leren om elkaars handen vast te houden, om samen te komen. De deuren van de hel zijn nu open. We gaan ons verbinden, elkaars handen vast houden, en we wandelen samen uit de hel.




Het licht kwam naar me toe en keerde zich in een enorme gouden engel om. Ik zei: “Bent u de engel van de dood?”




Hij maakte aan me duidelijk dat hij mijn overziel was, mijn Hoger Zelf matrix, een super antiek deel van onszelf. Toen werd ik naar het licht meegenomen. Spoedig zal onze wetenschap spirit bepalen. Zal dat niet prachtig zijn? We zullen met methodes komen die gevoelig zijn voor subtiele energie of spirit energie. Natuurkundigen gebruiken die atoom botsers om atomen kapot te gooien om te zien waar ze van gemaakt zijn. Ze zijn al gekomen tot quarks en charms en dat soort zaken. Nou, op een dag zullen ze op een klein ding uitkomen dat alles tesamen houdt en ze zullen dat moeten gaan noemen… God. Met atoom botsingen zullen ze niet alleen gaan zien wat daar in zit, maar ze scheppen dan deeltjes. Dank zij God zijn de meeste ervan kort-levende milliseconden en nonoseconden. We beginnen pas te begrijpen dat wij ook scheppen, als we verdergaan.




Zoals ik het voor altijd zag, ik kwam in een rijk waar een punt is waar we voorbij alle kennis gaan en de volgende fractal gaan scheppen, het volgende niveau. We hebben die macht om te creëren als we onderzoeken. En dat is God die zichzelf uitbreidt door ons heen.




Sedert ik terug ben heb ik het licht spontaan beleefd en ik heb geleerd hoe in die ruimte te komen, bijna steeds in mijn meditatie. Ieder van jullie kan dat doen. Je hoeft niet te sterven om dat te doen. Het zit in je uitrusting, je hebt de bedrading al.




Het lichaam is het meest prachtige lichtwezen dat er is. Het lichaam is een universum van ongelooflijk licht. Spirit stuwt ons niet om dit lichaam op te lossen. Dat is niet wat er gebeurt. Stop met het proberen om God te worden; God wordt jou. Hier.




Het denken is als een kind dat in het universum rondholt, die dit en dat eist en denkt dat het de wereld schiep. Maar ik vraag het denken: “Wat heeft je moeder er mee te maken?”




Dat is het volgende niveau van spiritueel bewustzijn. Oh! Mijn Moeder! Plotseling geef je het ego op, omdat je niet de enige ziel in het universum bent.




9. Wat is de Hemel?


Afbeelding

Een van de vragen aan het licht was: “Wat is hemel?”




Ik kreeg een rondje door alle hemelen die werden geschapen: de Nirvana’s, de Gelukkige Jacht Gronden, die allemaal. Ik ging er doorheen. Dat zijn gedachtenvorm creaties die we geschapen hebben. We gaan niet echt naar de hemel, we worden her-verwerkt. Maar wat we ook schiepen, we laten er een deel van onszelf in achter. Dat is echt. Maar dat is niet alles van de ziel.




Ik zag de Christelijke hemel. We verwachten dat het een mooie plaats is en je staat voor de troon, voor altijd aanbiddend. Ik probeerde dat. Het is vervelend! (langweilig/boring). Dit is wat we allen gaan doen? Dat is kinderachtig. Ik wil niet iemand beledigen. Sommige hemelen zijn heel interessant en sommigen heel vervelend. Ik vond de antieken meer interessant, zoals de native Amerikaanse, de Gelukkige Jacht Gronden. De Egyptenaren hebben fantastische. Die gaan maar verder en verder. Er zijn er zoveel van. In elk ervan zit een fractal van jouw specifieke interpretatie, behalve als je deel van de groepsziel bent die alleen geloof in de God van een specifieke godsdienst. Dan zijn jullie heel erg samen, in het zelfde bal park. Maar zelfs dan is ieder een klein beetje anders. Dat is het deel van jouzelf dat je daar achter laat. Dood gaat over leven, niet over hemel.




Ik vroeg God: Wat is de beste godsdienst op de planeet/ Welke is juist?




En de Godheid zei met grote liefde:




“Het maakt me niet uit.”




Dat was een ongeloofllijke genade. Wat dat betekende was dat wij hier de liefdevolle/zorgzame wezens zijn.




De Uiteindelijke Godheid van alle sterren zegt ons:




“Het maakt niet uit van welke godsdienst je bent.”




Ze komen en gaan, ze veranderen. Het Boeddhisme is hier niet voor altijd geweest. Het Katholicisme is hier niet voor altijd geweest, en die gaan allemaal over het meer verlicht worden. Er komt nu meer licht in alle stelsels. Er komt een reformatie in de spiritualiteit die net zo dramatisch wordt als de Protestante Reformatie. Er zullen veel mensen over gaan vechten, de ene godsdient tegen de andere, gelovend dat zij alleen de juisten zijn.




Iedereen denkt dat ze God bezitten, de godsdiensten en filosofieën, specifiek de godsdiensten omdat zij grote organisaties vormen rond hun filosofie. Toen de Godheid zei: “Het maakt niet uit.” begreep ik onmiddellijk dat het om ons gaat om er voor te zorgen. Dat is belangrijk want wij zijn de zorgzame wezens. Het maakt wat voor ons uit. Wat jullie hebben is de energie-vergelijking in spiritualiteit. De uiteindelijke Godheid geeft er niet om of je Protestant, Boeddhist of wat je ook bent. Het is allemaal een bloesemend facet van het geheel. Ik wens dat alle godsdiensten zich dit zouden realiseren en elkaar met rust laten. Dit is niet het einde van elke godsdienst, maar we praten over de zelfde God. Leven en laten leven. Iedereen heeft een andere kijk. En dit voegt zich allemaal samen in het Grote Plaatje; het is allemaal belangrijk.

Afbeelding

Ik stierf/ging naar de andere kant met heel veel angsten over giftig afval, nucleaire raketten, de bevolkingsaanwas, het regenbos, ik kwam terug en hield van ieder apart probleem. Ik houd van nucleair afval. Ik houd van de paddenstoelenwolk; dit is de heiligste mandala die we tot op vandaag hebben gemanifesteerd, als een archetype. Dit bracht ons, meer dan enige godsdienst of filosofie, plotseling tot elkaar, naar een nieuw niveau van bewustzijn. Dit wetend kunnen we de planeet vijftig keer of 500 keer opblazen, we zullen ons ten slotte realiseren dat we misschien allemaal hier samen zijn. Een tijd moesten ze meer bommen laten ontploffen om die in ons te krijgen. Toen begonnen we te zeggen: “Dit willen we niet meer.”




Nu zitten we in een veiliger wereld dan waar we ooit in geweest waren en die gaat nog veiliger worden. Dus kwam ik terug en hield van het giftige afval, omdat het ons samen bracht. Deze dingen zijn zo groot. Zoals Peter Russell misschien kan zeggen, die problemen zijn nu “zielengroot”. Hebben we zielen grote antwoorden? JA!




Het opruimen van het regenwoud zal langzamer gaan en in vijftig jaren zullen er meer bomen zijn op de planeet dan ooit. Als je in de ecologie zit, ga er dan mee verder; je bent dat deel van het systeem dat bewust wordt. Ga er voor met al je kunnen, maar wees niet gedeprimeerd. Het is deel van iets groters.




Aarde zit in het proces van het zichzelf te beschaven/domesticeren. Het zal nooit meer zo’n wilde plaats worden als het ooit was. Er zullen grote wilde plekken zijn, reservaten waar de natuur tiert. Tuinieren en reservaten zullen iets zijn wat in de toekomst is. De bevolkingstoename komt heel dichtbij de optimale serie van energie om een verschuiving in bewustzijn te veroorzaken. Die verschuiving in bewustzijn zal de politiek, het geld en de energie veranderen.




Wat gebeurt er als we dromen? Wij zijn multi-dimensionale wezens. We kunnen daar toegang toe krijgen door lucide te dromen. In feite, is dit universum God’s droom. Een van de dingen die ik zag is dat wij mensen een vlek op een planeet zijn wat een vlek in een galaxy is, die een vlek is. Er zijn reuze stelsels daar buiten en wij zijn in een soort van gemiddeld stelsel. Maar menselijke wezens zijn al legendarisch door de kosmos van bewustzijn. Het kleine beetje menselijk wezen van Aarde/Gaia is legendarisch. Een van de dingen waar we legendarisch in zijn is dromen. We zijn legendarische dromers. In feite is in de kosmos gezocht naar de betekenis van leven, de bedoeling van alles. En het was de kleine dromer die kwam met het beste antwoord ooit. We droomden dit. Dus zijn dromen belangrijk.




Nadat ik stierf en terug kwam respecteerde ik echt leven en dood. In onze DNA experimenten kunnen we misschien de deur hebben geopend naar een groter geheim. Spoedig zullen we in staat zijn om zo lang te leven als we willen leven in dit lichaam. Na 150 jaren of zo geleefd te hebben, zal er een intuïtieve ziel zintuig zijn waarom jij wilt dat er van kanaal veranderd wordt. Het voor altijd leven in een lichaam is niet zo creatief als reïncarnatie, als het overbrengen van energie in deze fantastische vortex van energie waar we inzitten. We zullen eigenlijk de wijsheid van leven en dood gaan zien en ervan genieten.




Zoals het nu is, zijn we al voor altijd levend geweest. Dit lichaam waar je in zit is al voor altijd levend geweest. Dat komt uit een oneindige stroom van leven, en die gaat terug naar de Big Bang en verder terug. Dit lichaam geeft leven aan het volgende leven, in dichtheid en in subtiele energie. Dit lichaam is al voor altijd levend geweest.




Voor de laatste Updates an Mellen-Thomas Benedict

Bezoek: www.mellen-thomas.com




De Officiele Website van Mellen-Thomas Benedict.




“We zullen ons verbinden, onze handen vast houden en samen de hel uit lopen.”

Mellen-Thomas Benedict.




:cool:

Plaats reactie